SARA-LARRUN-BERA (14km ) ( 850m desnibela)

Kaixo lagunak!

Hona hemen 2023ko apirilaren 23rako Trintxer mendi taldeak antolatuko duen mendi irteeraren informazioa.

Anima zaitezte!

Goizeko etapa izango da. 4 ordu. Etxean bazkalduko dugu.

Será una salida mañanera. 4 horas. Comeremos en casa.

SARA-LARRUN-BERA

Ibilbidea anbulatorioko aparkalekuan hasiko dugu. Autokarabanen aparkalekura joango gara, D-406 errepidea gurutzatuko dugu (informazio-zutoina) eta Lurraldea auzoan asfaltatutako errepidetik igotzen hasiko gara.

Errepidearen amaieran, informazio-zutoin bat aurkituko dugu. Bertan, ezkerrerantz “Larrun 6,2 km” adierazten du. Guk ez dugu bidezidor hori hartuko, eskuinerantz jarraituko dugu (lepoz lepo).

Bidezidorretik gora joango gara poliki-poliki, eta aurrerago bi igoera zorrotzago egiten hasiko gara, kostaldearen ikuspegi politak dituen atsedenleku batera iritsi arte. Igoera leun batekin jarraituko dugu, kremailera-treneko trenbideetaraino iritsi arte. Trenbidea gurutzatuko dugu, eta ibarbide txiki batera iritsi arte jarraituko dugu. Hortik errekatxo bat igarotzen da, eta hortik Larrungo gailurrerako azken igoerari ekingo diogu (880 m).

Postontzia bisitatu ondoren, mendebalderantz abiatuko gara, Zizluitz lepotik (682m) Larrun Txiki gailurreraino (674m).

Une horretatik aurrera, hegoalderantz jaitsiko gara, malda gogor batetik. Boraiko Harri II-ko Cromlech-etik, Landagainetako mendi-lepotik (388 m), eta Zumalekuko mendi-lepotik (205 m) pasatuko gara, eta Mendigibeleko bidetik Gorostiagako tontor txikira (208 m) igoko gara, eta 330 metro iparraldera jarraituko dugu. Bertan, Mitxelen baserriaren ondoan, hegoalderantz egingo dugu, Berara iritsi arte (47 m).

SARA-LARRUN-BERA

Iniciamos la ruta en el parking del ambulatorio. Nos dirigiremos a la zona de aparcamiento de auto-caravanas para cruzar la carretera D-406 (poste informativo) e iniciar la subida por carretera asfaltada por el barrio de Lurraldea.

Al término de la carretera nos encontraremos con un poste informativo donde señala (Larrun 6,2 kilómetros) hacia la izquierda, nosotros no cogeremos esta senda, seguiremos la dirección (de Col en Col) hacia la derecha.

Ya por senda vamos subiendo suavemente, para más adelante iniciar un par de subidas más exigentes hasta llegar a una zona de descanso con unas bonitas vistas sobre la costa. Seguiremos con un ascenso suave que nos llevará hasta las vías del tren cremallera, las cruzaremos y seguiremos hasta llegar a una pequeña vaguada por donde transcurre un riachuelo y desde aquí nos queda la subida final a la cima del Larrun (880m).

Después de visitar el buzón comenzamos el descenso en dirección oeste pasando por el collado de Zizluitz(682m) hasta llegar a la cima de Larrun Txiki (674m).

A partir de este momento y en dirección sur vamos descendiendo fuertemente. En el camino pasaremos por el Cromlech de Boraiko Harri II, el collado de Landagaineta (368m), el collado de Zumaleku (205m) y por Mendigibeleko bidea ascendemos a la modesta cima de Gorostiaga (208m) para continuar 330 metros al norte donde, junto al caserío Mitxelen, giramos hacia el sur hasta llegar a Bera (47m).